Przejdź do treści Przejdź do lewej kolumny Przejdź do stopki

Z życia ŚDS – rok 2011

22 grudnia – Koncert Wigilijny

22 grudnia mieliśmy przyjemność uczestniczyć w Koncercie Wigilijnym zorganizowanym przez ŚDS w Osieku. Wystąpił na nim chór z Osia, który wyśpiewał najpiękniejsze kolędy i pastorałki. Moglibyśmy słuchać tak pięknego śpiewu bez końca. Po koncercie pozostały nam miłe wspomnienia oraz figurki gipsowe, związane tematycznie ze Świętami, które otrzymaliśmy od organizatorów.

21 grudnia – Wigilia

21 grudnia w naszym ośrodku odbyła się Wigilia. Od samego rana z kuchni dolatywały aromaty różnych potraw i wszyscy skrzętnie się uwijali aby wszystko było zapięte na ostatni guzik. Wśród naszych gości znalazła się pani kierownik GOPS ,proboszcz parafii Lalkowy ks. Dariusz Nenca , pani sołtys ,przewodnicząca Koła Gospodyń wiejskich oraz przedstawiciele lokalnych władz .To była piękna Wigilia. Wszystko wyśmienicie smakowało, a wspólnemu kolędowaniu nie było końca. Pod choinką znaleźiśmy także prezenty, za które bardzo serdecznie dziękujemy.

grudzień 2011 – przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia

Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia rozpoczęły się w naszym ośrodku już kilka tygodni wcześniej. W ramach terapii zajęciowej wykonywaliśmy oryginalne bombki ,stroiki ,choinki ,które z pewnością nadadzą wnętrzom niepowtarzalny wystrój i wprowadzą w świąteczną atmosferę. Cieszy nas to, że sporo naszych ozdób zakupili mieszkańcy z okolic, nie szczędząc przy tym pochlebnych opinii.

29 listopada – Andrzejki

W tym roku zabawę andrzejkową zorganizowaliśmy u nas w ośrodku. Naszymi gośćmi były osoby oczekujące na miejsce w ośrodku, pani kierownik GOPS, sołtys wsi Lalkowy, miejscowy radny, a także dawny podopieczny Tęczy. Zabawę taneczną przeplatały różne wróżby, nie zabrakło także lania wosku. Te andrzejki były wyjątkowe, ponieważ to my wcieliliśmy się w role wróżek, wróżbitów i przepowiadaliśmy przyszłe wydarzenia, koleje losu, duże wygrane pieniężnie, miłości, podróże… Oprócz świetnej zabawy, poznaliśmy także wątki historyczne związane ze św. Andrzejem i tradycją tego dnia.

17 listopada – zawody sportowe

Uczestniczyliśmy w zawodach sportowych w Skórczu. Rywalizowały ze sobą drużyny z 4 ośrodków, a więc szansa na wygraną była duża. Obok dyscyplin indywidualnych tj.: rzut do kosza, strzał piłki do bramki kijem hokejowym, rzut do celu, kręgle, były również dyscypliny zespołowe. Po zliczeniu wszystkich zdobytych punktów, ku naszej wielkiej radości, okazało się że wygraliśmy! Każdy z nas dostał dyplom, a jako drużyna zostaliśmy nagrodzeni pucharem

październik – na grzybach

Jesień w pełni a więc czas na grzybobranie! Pojechaliśmy do  pobliskiego lasu do Bukowin. Nasze kosze szybko zapełniły się różnymi  grzybami ale zdecydowanie najwięcej było podgrzybków. Przy okazji zebraliśmy szyszki, kawałki kory i mchu, które potem wykorzystamy do robienia stroików świątecznych. Po powrocie czekał na nas pyszny obiad, ugotowany przez osoby, które pozostały w ośrodku. Zebrane grzybki oczyściliśmy i z pewnością przygotujemy z nich coś pysznego

28 października – Teatr Muzyczny w Gdyni

W piątkowy wieczór pojechaliśmy autokarem do Teatru Muzycznego w Gdyni na spektakl „GREASE”. Ponieważ byliśmy na miejscu wcześniej poszliśmy nad morze i wolnym krokiem przeszliśmy skwerem Kościuszki. W teatrze zajęliśmy miejsca na balkonie skąd był świetny widok. Wszyscy byliśmy pod wielkim wrażeniem. Aktorzy tak pięknie śpiewali, tańczyli i grali swoje role, że trudno było oderwać od nich oczy. Czekamy na następny taki wyjazd.

20 września – Pożegnanie lata

Lato mija a więc trzeba go należycie pożegnać. 20 września razem z przyjaciółmi zza ściany zorganizowaliśmy „ Pożegnanie lata”. Było ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski i ziemniaki. Upiekliśmy także ciasto, które wszystkim smakowało. Oprócz tego powalczyliśmy w kilku konkurencjach sprawnościowych tj. biegu z jajkiem, dmuchanie mąki czy łapanie piłeczki uwiązanej na gumie. Mimo że żegnaliśmy lato to był to naprawdę miły dzień

wrzesień – wycieczka do Szymbarka

Pomimo że jesteśmy Kociewiakami po raz kolejny pojechaliśmy na wycieczkę na Kaszuby. Tym razem zawitaliśmy w Szymbarku. Na terenie tamtejszego skansenu zobaczyliśmy między innymi dom „ do góry nogami”, najdłuższą deskę świata, rekonstrukcję bunkra Gryfa Pomorskiego, dom Sybiraka, największy fortepian świata, dom Trapera Kaszubskiego z Kanady, Kaplicę Jedności Narodowej. Atrakcji nie było końca. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Kościerzynie, gdzie zjedliśmy pyszny obiad, a następnie spacerkiem przeszliśmy uliczkami i rynkiem miasta.

14 września – w Piasecznie

Środa, po odpuście Matki Boskiej Piaseckiej, jest ofiarowana ludziom chorym. Nie mogło nas tam zabraknąć.
Pojechaliśmy aby pomodlić się o zdrowie nasze i naszych bliskich oraz prosić o łaski. Wzięliśmy udział w mszy świętej, podczas której ksiądz udzielił błogosławieństwa osobom chorym. Poszliśmy także do studzienki i całą grupą przeszliśmy ustawioną w pobliżu drogę krzyżową.
Ten dzień spokoju, przemyśleń, zadumy i modlitwy był nam naprawdę potrzebny.

9 września – Piknik integracyjny

Wzięliśmy udział w pikniku integracyjnym zorganizowanym przez ŚDS Osiek. Odbył się on w ośrodku Dobry Brat. Atrakcji nie było końca J Graliśmy w megapiłkarzyki, gdzie to my byliśmy pionkami na boisku. Oprócz tego uczestniczyliśmy we wielu konkurencjach tj. bieg w workach, szerokich spodniach, na deskach. Mogliśmy także zmierzyć się z chodzeniem na szczudłach i poskakać na trampolinie. Zabawy przeplatane były poczęstunkami. Był grill, ognisko, grochówka, pyszne ciasta, kawa, napoje. A co najważniejsze towarzyszyła nam piękna pogoda i świetne nastroje

25 sierpnia – WYCIECZKA NA KASZUBY

Pojechaliśmy na wycieczkę w celu zwiedzania najciekawszych miejsc na Kaszubach.
Pierwszym przystankiem była ferma strusi Amerykańskich w Garczynie. Dowiedzieliśmy się wiele interesujących rzeczy na temat tych wielkich ptaków. Na fermie są także inne atrakcje, m.in. przejażdżka wielbłądem, na którą odważył się jedynie Damian. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie, które mieści się w dworku, w którym urodził się Józef Wybicki-twórca „Mazurka Dąbrowskiego”. Dalej odwiedziliśmy Skansen „Parowozownia Kościerzyna”, gdzie obejrzeliśmy dawne lokomotywy, wagony, urządzenia torowe, a także narzędzia i maszyny uzupełnione zbiorami  dokumentów, pamiątek, modeli. Kolejnym miejscem, które zwiedziliśmy było Muzeum-Kaszubski Park Etnograficzny im. Teodory i Izydora Gulgowskich. Znajduje się tam 49 obiektów (chałupy, kuźnia, młyny, karczmy) z okresu XVII-XX w. Z wiernie odtworzonymi wnętrzami i autentycznym wyposażeniem. Na koniec  tej niezwykle ciekawej wycieczki wykąpaliśmy się w jeziorze Gołuń.

4 sierpnia – MORZA SZUM, PTAKÓW ŚPIEW, ZŁOTA PLAŻA…

Spędziliśmy ten dzień w Sopocie.
Od rana sprzyjała nam słoneczna pogoda dlatego spacer molem był czystą przyjemnością. Poszliśmy też na przystań gdzie mogliśmy podziwiać piękne jachty. Następnie popłynęliśmy Statkiem Pirackim na 40-minutowy rejs po Zatoce Gdańskiej. Na koniec spacer brzegiem morza a najodważniejsi z nas wykąpali się w falach Bałtyku.

14 lipca – DZIEŃ NAD JEZIOREM

Wybraliśmy się do Osieka do Ośrodka Dobry  Brat.
Początkwo niebo był o zasnute chmurami więc graliśmy w tenisa stołowego, piłkarzyki i bilard. Z biegiem dnia niebo się rozjaśniło i popłynęliśmy rowerami wodnymi na trzygodzinną wycieczkę po jeziorze Kałębie. Gdy  wróciliśmy zjedliśmy pyszny obiad i wypiliśmy kawę. Resztę dnia spędziliśmy na plaży kąpiąc się w morzu kociewskim. Szybko i bardzo miło minął nam cały dzień.

7 lipca 2011 – 3w1 czyli ZOO, KATEDRA, MORZE

Rozpoczęły się wakacje a więc nadszedł czas na letnie wyjazdy.
Z samego rana wyruszyliśmy na wycieczkę nad polskie wybrzeże. Pierwszym miejscem, które odwiedziliśmy było ZOO w Oliwie. Każdy mógł przyjrzeć się tu ulubionemu zwierzęciu, począwszy od słoni a skończywszy na żółwiach. Następnie zwiedziliśmy Katedrę Oliwską.
Wycieczkę zakończyliśmy spacerem brzegiem plaży. Morski  wiatr był chłodny ale jakże przyjemny i orzeźwiający. Po tym dniu pozostało nam wiele miłych wspomnień

Nie ma jak to w Dobrym Bracie…

Po raz kolejny pojechaliśmy na cały dzień do zaprzyjźnionego ośrodka wypoczynkowo-rehabilitacyjnego ,,Dobry Brat’’. Tym razem towarzyszyła nam piękna słoneczna  pogoda. Na początku popłynęliśmy w długi „rejs” rowerami wodnymi aż do samego Osieka. Po powrocie zorganizowaliśmy sobie ognisko z kiełbaskami. Pierwszy raz odważyliśmy się popływać kajakami. Nie żałujemy, było świetnie! Nie zabrakło także kąpieli w jeziorze a także wspólnych gier, np. w kręgle. To był pewnie nasz ostatni wyjazd do tego ośrodka, a szkoda bo bardzo lubimy to miejsce.